Samtykke
Elektronisk kommunikasjon med eierne i Gålå fjellgrend AS
fra samtykke til reservasjon.
01 april 2021 kom det nye lovregler som omhandler samtykke til elektronisk kommunikasjon. En av endringene omhandler elektronisk kommunikasjon med eierne.
Tidligere måtte det hentes inn et aktivt samtykke for at styret skulle kunne kommunisere elektronisk med eier. Nå er det endret slik at styret kan kommunisere med eierne elektronisk, med mindre en boligeier reserverer seg mot elektronisk kommunikasjon.
Det er Styret som avgjør hvordan informasjon og meldinger skal sendes til eierne. Før ny kommunikasjonsmåte tas i bruk, må eierne informeres om dette.
For å få gjennomført de ovennevnte endringer i våre systemer, vil alle eiere registreres som om de kan motta elektronisk kommunikasjon inntil du eventuelt reserverer seg mot dette, eller har reservert deg tidligere.
Hva vil dette si for meg som eier?
Styret vil kommunisere med eierne elektronisk (pt via Vibbo, e-post, SMS) med mindre eieren har reservert seg mot dette.
I samsvar med de nye reglene har styret besluttet at kommunikasjon mellom styret/forretningsfører og sameierne skal skje elektronisk. Unntak gjelder for eiere som har reservert seg mot dette.
Reservasjon skjer via brev/e-post. Har du flere eieforhold og ønsker du å reservere deg, må du gjøre dette pr eieforhold.
Alternativt kan boligeier sende krav om reservasjon til styret@galafjellgrend.no. Skriv “Reservasjon” i emnefeltet og husk at aksjenummer må fremkomme i e-posten. Reservasjonskrav kan også sendes pr post til Gålå Fjellgrend AS.
Når skjer endringene? Endringen skjer 24 november.
Tilbaketrekking av samtykke
Hvis du ønsker å trekke tilbake ditt samtykke, holder det å sende en e-post til styret@galafjellgrend.no